Känns som Emmaboda 09

Så, Emmaboda då..?
Det var gaaalet kul! :)
Vi hade fint väder..rätt molnigt ofta men varmt ändå..
Blåste rätt skönt och solen tittade fram då och då..
Kvavt såklart! Och lite regn nån dag..
Förutom Måns och Pierre som jag känner sen innan..så var det 8 till killar som vad med..
Dom visade sej vara en mixad trevlig klick med skön humor!
Dom var öppna och jag kände mej välkommen direkt! :)

Jag hade fått låna tält av Petter som visade sej vara gaaaaaaaalet svårt att sätta upp
och när dom andra var klara för länge sen så höll jag och Måns fortfarande på att lista ut hur man fick det att stå upp..
Men 5 pers och en halv timme senare så var det äntligen uppe! haha
Vi hade förmodligen det bästa partytältet på vår del av campingen, då vårat stod kvar hela festivalen medan andras vek sej ett efter ett!

Från början hade vi planen att om vi slänger allt vårt skräp på kanten bredvid, så kommer ingen vilja bo där..
Jätte smart tyckte vi och började direkt!
Men icke! Ett tjejgäng dyker upp och börjar skyffla undan allt skräp..
Först var vi skeptiska men dom visade sej vara riktigt sköna.. och från STOCKHOLM! :)
Vi blev ett stort camp ist och i slutet av festivalen hängde vi allihopa!

Massor med bra musik var det ju oxå såklart, det är ju framförallt därför man åker på festival!
Jag gillade Emmaboda mycket och stämningen var skön.. Massa glatt pop-folk!
Man får tälta och dricka öl vart man vill, det är ingen som säger till en eller kollar ens fickor!

Jag hade med mej kryckorna men kunde ju redan innan gå rätt bra utan..även om de gjorde ont.
Under festivalen orkade jag verkligen inte.. Stå i publik med kryckor?! Det suger ju, det går ju inte att dansa!
Det är ju bara bra, så länge jag inte belastar den onödigt mycke..
Men sista kvällen gjorde jag ju självklart missen..
Var så glad över att få en ny chans att dansa till Svenskan eftersom jag hade galet ont på Öland och inte ens orkade vara kvar i publiken, att jag dansade så mycket jag bara kunde den här gången!
Eftersom folk som sagt dricker öl i publiken, så slänger dom ju självklart den tomma burken på marken..
Självklart! Inget konstigt med det.. Men det är alltid jobbigt när man trampar på dom.. så man puttar undan dom lite med fötterna för att slippa ha dom där man står.. och PANG! Min skadade fot hamnar rakt på burken och viker sej igen!
FYIFAAAAAN säger jag bara! Om det gjorde ont första gången då vet jag fan inte hur ont det här gjorde!
Jag började gråta och svor högt och jävligt!
Sofia (från tjejcampet) var snäll och hjälpte mej till sjuktältet där dom fick linda om det.. så var det bara att hämta kryckorna igen! KLANT!
Under Familjens spelning stog Måns och Sofia snällt med mej på kanten av alla dansande och jag var riktigt bitter för att jag inte fick vara där!
Men tur att man har snälla vänner som gör en sällskap och hjälper en när man är korkad!
Tur att det var sista kvällen och att kryckorna var med!
Och Familjen var bra från kanten oxå! :)

Köör Baaah!

Kommentarer
Postat av: MPNZ!

KÖÖÖÖÖÖR BAAAAAAAAH!!!

2009-08-06 @ 18:10:28
Postat av: Pauo

Hahahaha! Göre dåååh!

2009-08-06 @ 18:34:30
URL: http://sandelsgatan.blogg.se/pauo
Postat av: Kakan

bra att d var kul! då vare värt å åka va? :D därför bjuder jag härmed med dig till grönan på lörda för jag vill äta sockervadd me dig. wiie! btw, så lirar familjen nästa torsda på ung08. gå då? :)

2009-08-06 @ 19:47:31
URL: http://enbitavkakan.blogg.se/
Postat av: Pauo

Ja..de va lätt värt! :D

Ah, jag kanske ska till landet över dagen på lördag och prata lite med gisela om yama..

Annars följer jag gärna med!

Men ung08 it ist! Om det är med dej förstås?

2009-08-06 @ 21:56:56
URL: http://sandelsgatan.blogg.se/pauo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0