Hemma igen!

Jaha, hemma igen då!
Både skönt och tråkigt måste jag säga..
Det var otroligt skönt att komma tillbaka till stockholm och få duscha i sin egen dusch!
Sova i min egna säng var underbart och att ha Daniel bredvid var ju lyx! :)
Men ändå känns det lite tråkigt att vara tillbaka till vardagen..inte för att jag kanske har massor jag måste göra, men det lilla jag har känns alltid jobbigt!

Festivalen var annars bra! Det var ju lite annorlunda att åka som funkis så upplevelsen blev ju en annan än när man bara åker och röjer! Men helt klart roligt ändå! Funkis campingen var lyxig i gämförelse med vanlig camping.. Duschar och fräscha bajjamajjor.. rätt seg stämning dom första dagarna dock så vi kallade den för pansionärscampingen!
Men det var nog för att dom som var där då jobbade å röjde dom sista dagarna.. och dom som jobbade slutet av veckan kom kanske då.. så då var det iaf mer folk!

Att jobba var inte så farligt..tiden gick galet fort och emellan så såg vi alla spelningar vi hann! Synd bara att vi blev uppdelade.. Jag och Kakan jobbade i Campinginsläppet och Bex inne på festivalområdet.. Bex hade ju turen att kunna se spelningar då..men sa att de va långtråkigt.. Vi hann inte se lika mycket men tiden gick galet fort ändå!

Så nu är man hemma och det är fortfarande lika bra väder som i borlänge!
Igår var en händelserik dag.. Hade möte kl 10.. sen gick jag genom Fältan.. Täkte på hur mycket jag saknar min älskade Yama och svängde in på djuraffären..
Började tänka på mina små råttor och fundera på vad som hände med dom.. Jag saknar dom faktiskt!
Jag är jätte sugen på¨nya och när jag kom hem kollade jag blocket och uppfödare!
Linnéa kom förbi gärdet och vi satte oss på skolgården här bakom och snackade skit.. Riktigt givande och lika mysigt som vanligt!
Sen gick vi hem till mej och kollade Universitetets katalog med utbilningar.. hon ska ju plugga spanska nu till hösten och funderar på något mer.. Jag är lite sugen jag med.. inte på spanska dock!

Vid 17 tiden slirade Måns förbi med cykeln och hämtade upp mej.. Fick åka pakethållare upp mot Odenplan..
Hängde där en stund så Månsen kunde äta lite innan det bar av till sergel och Kulturhuset..
Det var nån EU Music grej med dubstep som vi kollade in.. galet lite folk och rätt segt så vi satte oss på Wokhouse och tog en öl.. Jätte mysigt att bara sitta på uteserveringen och snacka skit.. Måns är en bra vän och jag är glad att jag har honom!
Efter att jag dragit på mej en outhärdlig huvudvärk gick vi till apoteket och köpte ipren..
Tillbaka till Kulturhuset..som fortfarande va segt.. dom bra skulle spela senare.. Träffade lite folk man känner och sen gick jag och måns till Soft Bar för en till öl.. haha
Massa prat och helt plötsligt var det dax för kulturhuset igen!
Kollade Basutbudet, drog till odenplan en stund och sen hem!

TACK FÖR EN SKÖN DAG OCH KVÄLL! :)

Nu ska jag till Rålis och träffa lite vänner.. Simma lungt!
Pyss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0