MIdsommar

Jaha, första midsommaren jag kan minnas som jag är i stan..
Midsommar ska man ju fira ute på landet.. så det känns sjukt konstigt, att sitta i en lägenhet nu. Men det är ändå inte samma sak att vara ute på landstället nu när man är äldre.. Förra året var dock väldigt lyckat ute i Bammarboda (där jag bodde då). Jag hade dukat upp långbord och gjort det sommrigt.. massa kom dit och hade med sej mat och engångsgrillar.. Vi hade musik ut på altanen och vattnet precis bredvid! GALET BRA!
Men iår blev de inget firande i skärgården..utan vi får nöjja oss med grönskan i stadsparkerna..

Vi har inte planerat speciellt mycket och tar mest dagen som den kommer.. Men det känns ändå som det kan bli lyckat. Jag har iaf inga förhoppningar, så borde ju inte kunna bli besviken heller! Iof har man väl en grundbild av hur man tycker att det ska vara på midsommar, men vi vet ju att det inte kommer bli så ändå!

Först hade vi ju tänkt oss picknick på gärdet med brännboll..
Men dom sa ju att det skulle regna hela dagen.. så vi skaffade inget slagträ!
Nu tittar solen fram ändå och vi har skippat den idén..
Det ända som är sagt, är att vi ska äta ihop, (vad, när och hur vet vi inte) dricka alkohol och umgås..
Vi har lite alternativ till kvällen och något kul lär man ju hitta på.. Men mer än så är inte planerat..
Känns rätt skönt eftersom man då kan styra kvällen lite som man känner!

Just nu sitter jag och Bexet och dricker oboy, lyssnar på peppmusik och funderar på vad vi ska ha på oss! haha

Lite bilder från förra årets midsommarfirande!









Glad midsommar på er!
Puss




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0