Middag & Beck med Nickis!

Nickis gick nyss..
Hon kom hit efter tvättstugan på middag..
Vi åt fjärilsmakaroner, hemgjord tomatsås med basilika, majs och champinjoner och drack lite vin..
Sen snacka vi lite skit och kollade Beck - sista vittnet..
Riktigt skön kväll!

Idag har jag verkligen inte gjort mycket.. Men det lilla jag har gjort har varit vettigt..
Förutom en mysig promenad med Yama så har jag dammsugit och skurat med min nya skurhink!
Pappa ringde och hade pratat med hyresvärden om mitt kylskåp/frys..
Jag bor ju i en etta med badrum.. inget kök..
Men den lilla köksdelen i hallen består av två skåp över en liten köksbänk med diskho, två plattor, "sopskåp" och ett litet kylskåp med frysfack!
Det är inget stort lyxkök direkt..men det funkar ju för en person eller två.. men kylskåpet är det som ställer till det!
Frysfacket är litet och luckan går inte att stänga riktigt utan är verkligen bara en lucka som hänger över..
Och för att få det tillrekligt kallt i frysen måste jag ha på lägsta graden som går..
Det frostar igen direkt! Inget håller längre än nån vecka och har man otur så sitter sakerna man lagt in fast i all is!
Men nu har min käre far som sagt pratat med hyresvärden som har lovat att fixa ett nytt kylskåp!

Dagens bästa om vi säger så!
Annars tack för en mysig kväll Nickis!



Pusshej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0