När jag blir stor vill jag bli som min morfar!

Idag fyllde min älskade gammel morfar 97år!
Så jävla sjukt ju..

Jag, mamma och mormor var uppe hos honom med tårta och blommor..3 generationer!
Det var mysigt och han blev jätte glad!
Han är så underbar min gammel morfar.. och jag blir så glad av att träffa honom.
För att vara 97 år är han väldigt pigg.. han minns och bor ensam..
Även om han har hemtjänst så lagar han sin mat på egen hand och håller sej fräsch..
Hemtjänsten fixar städning, tvätt och handlar.. annars hjälper vi i familjen oxå till..
Jag eller mormor följer med till läkaren och går på apoteket..
Varje dag läser han aftonbladet som hans omtänksamma grannar köper åt honom om inte nån av oss gör det när vi går förbi!

Jag önskar att jag spenderade mer tid hos honom..
och jag vet att det skulle betyda mycket för honom.
Det är något jag måste ta mej mer tid till..
det är ju inte som att jag har all tid i världen på mig direkt..
Jag vill ta vara på den tid som finns..skulle aldrig förlåta mej själv annars!
Jag älskar honom och jag behöver honom lika mycket som han behöver mig!
Vi är ett team..och det har vi varit sen jag var liten!
Jag har massvis med minnen som blir ännu tydligare när han berättar historier från när jag var liten..

På somrarna brukade jag vara ute på Storholmen med honom i huset som vi nu har tagit över.
Jag minns så tydligt möblerna där ute och lukten om lakanen och handukarna!
Han hade ett soffbord i trä med glasskiva. I glasskivan låg det massa stenar,..
Jag älskade det bordet då!
Tyckte att det var så kul att räkna stena,.
Jag minns det mörkblå drapperiet för sovrummet och den oranga snurrfotöljen..
Dom blåa lådknopparna och dom små stolarna..
Jag minns en gång när jag åt punchpraliner men inte tyckte om/fick äta punchen så jag hällde det i ett glas till honom och åt chokladen själv.. minns vart han satt tom!
Eller när jag skulle handla åt grannen och tappade tian i gräset och kom in helt förstörd till morfar som fick ge mej en ny..
Paddan jag badade i handfatet och våra promenader ner för "Mördarbacken" och samtalen vi hade..
Dock är det ju han som har berättat det mesta jag sagt då..men jag minns endel när han berättar det..

Sjukt vad tiden går fort.. Så mycket som förändras!
Det är mycket jag lovade som liten som han inte kommer få vara med om..
Jag förstår ju det nu..även om jag önskar att det inte var så!
Men för mej kommer han alltid vara bäst!



Grattis älskade älskade morfar!

puss

Kommentarer
Postat av: Kakan

gu vad fint. han är jättehärlig din gammelmorfar. verkligen :)

2009-07-13 @ 11:56:42
URL: http://enbitavkakan.blogg.se/
Postat av: Pauo

Aaah, han är ju det! Han tycker mycket om dej oxå! :)

2009-07-13 @ 16:41:19
URL: http://sandelsgatan.blogg.se/pauo
Postat av: Charlotte Lövfelt

Älskling du är fantastisk!!!!

2009-07-14 @ 16:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0